發現廣州·第二輯

如果大家有睇開我個space,可能會隱約記得05、06年間有一個兩三集嘅系列「發現廣州」,不過一共有幾多集我都唔記得喇,我都懶得去數。所以我今日推出可能只有一集嘅「發現廣州·第二輯」。今集會討論下宵夜及廣州市容與傳統特色的矛盾,亦都會十多年之後再次領略廣州水上巴士嘅風情。

大排檔

凌晨1點,一碟乾炒牛河,一碟西蘭花炒腎球,一碟美極鴨下巴,三支玻璃樽裝維他奶,就係一個極具廣東風情的宵夜。地點北京路文明路附近的一個舊小區入面,冇專門嘅餐廳,冇冷氣,冇瓦遮頭,只有一間小小士多,一間髮廊,幾隻鑊,幾張露天波板枱凳。周圍更加聽不到普通話,只有地地道道的西關口音,夾雜住老闆非常市井非常風趣的話語,周圍通常會伴有一個染髮畫眉師奶同埋打大赤瘌嘅阿叔喺度挑牙。原來真係有日頭髮廊夜晚大排檔嘅地方,呢度雖然唔係《一些事一些情》入面HUGO同阿智介紹嘅位於越秀南嘅嗰檔髮廊宵夜,不過同樣感受到街巷入面嘅奇特之處。

啱啱坐低冇耐,就見到老闆神色緊張咁收起曬啲枱凳,原來城管駕到,擾攘了幾分鐘,形式上叫停咗宵夜檔之後就走咗,宵夜繼續。期間,又好似有居民投訴,仲有一袋垃圾從天而降,好似喺度發泄自己嘅不滿。食完宵夜,已經係凌晨兩點,周圍仲好好生意,一啲都冇收檔嘅意思。

呢個就係傳統風情同埋城市市容嘅矛盾。一直,我們在叫嚷,要保留宵夜檔、燒烤檔,因為這些極具特色。不過,我們當中的多少人知道居住在其中的人的苦處。假如,你家樓下夜夜不休地有人燒生蠔,你會怎樣?要保留旺角波鞋街你同我嘅「集體回憶」,是否又保留了街上面幾十年唐樓居民的「集體痛苦」呢?

水上巴士

小時候,很小很小的時候,坐過火車到廣州石圍塘,然後坐水上巴士過去河北西提碼頭(南方大廈)。原來好耐好耐以前,廣佛間嘅鐵路就以石圍塘為終點。到我有印象的小時候,去廣州多數都係坐車,東方樂園、坐雙層巴士到動物園是我的集體回憶,而石圍塘只能停留在父輩的回憶上。

今次沒有到石圍塘,只到了中大碼頭,照了幾張相便坐水上巴士到對岸的天字碼頭。是一時衝動讓我試了有記憶以來第一次坐船過珠江。記得天星碼頭、皇后碼頭拆卸嘅時候,我話我記得我到過那裡坐船。而最近傳出天字碼頭要拆卸的時候,我在網上投了反對票,但是怎麼也記不起我與天字的故事。或許那裡只有我在清晨在北京南拖著未瞓醒的眼睛步行到海珠廣場搭地鐵經過天字碼頭的印象,還有,一個向左一個向右。現在,終於與天字碼頭有個真正的接觸了。而天字碼頭,當局而澄清沒有拆卸的計劃。

水上巴士,殘舊,沒有固定座位,掛著七十年代印制的救生衣使用方法。當日是節假日,船上的大多是遊客,或者是像我一樣想試下坐船過珠江的廣州年輕一代。

其實,如果住在附近坐船過江返工都是一個不錯的選擇。每逢正點半點有一班,從中大坐到天字碼頭大約20分鐘只需一蚊,到西提或者芳村都係兩蚊。免去轉地鐵的繁瑣,免去逼巴士的無奈,仲有親切的無敵大江景。

About William Lo
http://willylo-cu09.spaces.live.com/

10 Responses to 發現廣州·第二輯

  1. 嘼犬 says:

    好少見到甘特別噶BLOG啦~好羨慕你噶生活.希望多多聯絡啦~

    Like

  2. Janice says:

    广州,大排档,渡江轮船,双层巴士……
    越大个就越怀念。。。
    呵呵,不过我去大排档食消夜呢,就唔饮维他奶,係大家一起啤一啤嘅~~有时仲玩埋骰盅添~
    讲到水上巴士了喔,我都係上年行珠江花街嗰阵,贪得意去搭,原来可以用羊城通噶添!
     

    Like

  3. Edwin says:

    willy同學,我有去大排檔嘅相,你影果張"大排檔"好唔"大排檔"~~~~~~~~~~~~

    Like

  4. josef says:

    提一點建議:如果將『發現廣州』收集起來,可以製作一個專門獨立嘎空間來存放。例如我
     
    http://josef-guangzhou.spaces.live.com

    Like

  5. Zhengye says:

    問個體外話,《一些事一些情》宜家仲有沒做呢??

    Like

  6. William says:

    re Yip:有。可以上網downre Josef:獨立出嚟,收視唔高啊re Edwin:我之前都有大排檔嘅相呢張意在表現嘅城管喺度re Janice:唔中意飲啤酒re 冰凍時期:過獎過獎keep in touch

    Like

  7. Unknown says:

    来了~~~看到了,不过~~~

    Like

  8. Ryan says:

    vitasoy + duck chin = perfect match!
    wat a nice blog ar

    Like

  9. Unknown says:

    真系得闲的喈~

    Like

  10. Nick says:

    我前排都有坐水上巴士~~~ 當廉價珠江夜遊! 唔錯咖!!!

    Like

Leave a Reply

