大學生 係真係咁差 定係媒體針對呢?

 

 
 
好耐都冇就一啲新聞事件寫blog喇。今日睇咗《羊城晚報》嘅一篇報道——「曠課退學跳樓,網遊之禍驚心,急盼醫治良方——驚心!網遊玩垮幾多學子」①。冇錯,華農又見報喇。看完之後,我有有一絲氣憤,有一絲不甘,有一絲無奈。大學生真係去到一個咁差嘅狀況咩?華農嘅學生又真係咁慘,次次都係報道華農啲衰嘢咩?
 
其實我想講下我總結咗嘅幾個point,希望大家畀啲意見:
 
首先,該文章指出,大學生的網遊之禍確實存在。確實,呢一代,喺高等教育貶值、人才泛濫、資訊爆炸等背景下,的大學生,日日掛住打機、逃課、重修嘅例子并不少見。但係,我個人覺得,《羊城晚報》該篇報道有點「把典型當作普遍」的味道。另外,報道有冇講下解決方案呢?又或者成件事嘅成因呢?會唔會報道并非事實的全部呢?
 
第二,點解要係華農?好似每次見報嘅衰嘢都係華農。我覺得有以下幾個原因:
1. 華農學生樂於報料,樂於介紹採訪。華農學生經常借助媒體嘅力量嚟維護我哋自己嘅權益。例如此前「校方禁止學生使用ADSL」、「軍車在華農校內撞死學生」、「華農又有車禍」等事件,學生都第一時間報料畀報社,并且通過媒體嘅力量嚟迫使校方在某些事情上妥協,例如學校當局最終畀學生自由選擇網絡。
2. 學校沒有言論限制。據本人了解,華工等學校對學生有言論限制的,例如會在網上即時刪除對學校負面消息的討論,以及通過ip地址監控找出該名學生,輔導員馬上約談等等。
3. 以上這些理由,都不應該是媒體針對的原因。
 
第三,使用「廣州天河五山某高校農林專業學生」、「五山岳州路某大學正門外的一間網吧」等帶有映射成分的字眼,點解唔直接用「華南農業大學」呢?「軍車撞死學生事件」,《南方都市報》用「軍綠色面包車」的字眼,可見記者的功力。但是今次呢篇報道嘅terms,就有啲問題。仲有,就係華農先有咁嘅問題嗎?點解唔走訪埋廣州各個唔同level、規模的高校呢?我都想知道,係唔係凈係華農係咁呢?咁中大、華工、廣外、暨大等大學呢?
 
第四,亦都係重點,就係我覺得成篇報道,有失平衡。每宗新聞播出都應該採取平衡手法,要有正反雙方意見②。例如,有冇打機好叻但係成績又好好嘅高材生嘅觀點?有冇從來唔打機嘅學生嘅意見呢?
 
第五,點解報道華農多數都係負面新聞,點解唔報道華農學生嘅優勢,或者學術上的成就(雖然我都覺得冇乜,特別我呢個專業)。咁樣容易造成一個華農學校以及華農學生的負面形象。
 
 
帶著以上疑問,本人致電《羊城晚報》爆料電話020-87776887,一名中年男子(聽把聲應該係中年)接電話。我講咗我以上幾個疑問同埋我對佢哋報道嘅睇法。該名值班編輯(or 記者 or 接線生,whatever)就話,你話要報道優點,咁你可唔可以舉例吖,點解你哋唔報料呢?跟住我就話,呢啲應該係記者嘅責任,係媒體嘅責任。佢就話我即係拋個波畀佢,我哋唔報料,佢哋點知我哋所謂嘅優點呢?
 
厄,話不投機,4分幾鐘嘅通話結束。難道媒體的新聞來源就是等學生等市民去報料嗎?難道媒體就不在報道出街之前考慮下,自己嘅故仔係唔係已經做到balance咗各方面嘅觀點呢?難道媒體就不用考慮報道出街之後嘅影響力與後果嗎?難道,本地民生新聞已經蘋果化③?
 
以上言論,代表本人以及本blog觀點,歡迎討論。(本文使用粵語書寫。)
 
 

② 伍晃榮《波係圓嘅》,76頁。ISBN 962-678-297-8
③《蘋果日報》的作風,是砸下大錢,全然走市場導向新聞學路線:在薪酬上,推出史無前例的大手筆,以招聘新人和挖角;將第一版港聞形塑為可以繪聲繪影的索引版(Index Page),放棄傳統標題形式(唯散文句是尚),用大大的「字霸」和「圖霸」(照片是《蘋果》的版面靈魂);版版頭題,都是聳動的通欄大標題(Banner);內文則以類標題或索引式寫作為取向(而且在很大程度上,標題、導言和內文已混合成三位一體);以編畫刊(Illustrated)的手法處理版面,美編是版面的接生婆;而「新新新聞」(New-news),也就是「資訊娛樂化」(Infotainment),則是一切新聞的切入角度。http://www.rthk.org.hk/mediadigest/20021015_76_46523.html
 
 
由於最近忙於復習考試,今年「叱咤觀後感」稍後出街,敬請原諒。
 
 
 
 
About William Lo
http://willylo-cu09.spaces.live.com/

12 Responses to 大學生 係真係咁差 定係媒體針對呢?

  1. Edwin says:

    憤青。
    我覺得假如係南方日報你會冇咁激動。

    Like

  2. William says:

    厄 唔關事啊 同邊份報紙無關 同邊份報紙名都無關

    Like

  3. liu says:

    中国的报纸都很河蟹~ 习以为常啦~
    PS 我以为苹果日报嘅特点系将李嘉欣拍成马提露~ XD

    Like

  4. Unknown says:

    你咁贊賞香港媒體 不如睇睇《太陽報》:http://the-sun.on.cc/cgi-bin/hotnews2.cgi?a=news&b=20080104&c=20080104023052_0000.html
     
    你覺得又有所謂的平衡乜……

    Like

  5. Kong says:

    我要买touch,理Q巨报道咩

    Like

  6. William says:

    「新聞蘋果化」係貶義詞香港報章之中,公信力最高的是SCMP(南華早報)

    Like

  7. says:

    前面有一点
    argument风格。 嗯

    Like

  8. Chris says:

    大陸媒體,無語……

    Like

  9. says:

    慳返啖氣暖肚好過la。
    南華早報算乜公信力高ar,出處系邊度?!香港的媒體靜系識報道我哋負面嘢,又唔唸下,若然唔係大陸佢地早就金融風暴玩完,靜系識問大陸施捨,有無為大陸做過D乜ar!
    成班廢柴。

    Like

  10. Unknown says:

    真系愤青~

    Like

  11. says:

    或者更多系一种烂泥扶不上墙的无奈……深有体会,可怜更多的华农人还是坐在井里面的青蛙!悲叹,新闻工作者的职业操守值得商榷,报导的消息太片面了,或许,已经有一种惯性,让媒体去循着这条主线继续下去了

    Like

  12. says:

    或者更多系一种烂泥扶不上墙的无奈……深有体会,可怜更多的华农人还是坐在井里面的青蛙!悲叹,新闻工作者的职业操守值得商榷,报导的消息太片面了,或许,已经有一种惯性,让媒体去循着这条主线继续下去了

    Like

Leave a Reply

